Wat is het beste tijdstip om een nieuw product aan te bieden?
Als ik wist wat ik niet weet, ik zou al rijk zijn.
Hoe belangrijk is het om de juiste kennis te vergaren?
De markt is voortdurend in beweging. Als je de evolutie van de laatste tien jaar overziet,
dan zal je merken dat het koopgedrag steeds opnieuw verandert. De toppers van vorig jaar zijn vandaag meestal al lang vergeten. Mode, lifestyle, voeding, vrijetijdsbestedding, je kan het niet noemen, er is altijd verandering. Als dat niet zo was, zouden wij nog altijd gekleed zijn als in de jaren zestig en aten we nog altijd dezelfde kost als in de jaren vijftig.
Belangen veranderen, smaken veranderen en vooral de opinie over wat levensbelangrijk is verandert.Onze mening over gezond leven, bewust met milieu bezig zijn, dagelijkse leefomstandigheden, om er maar een paar te noemen, zijn elementen die de markt van vandaag beinvoeden.
Als goed ondernemer is het belangrijk om deze tendensen te onderkennen en te volgen.
Dit is één van de peilers om te kunnen bepalen of uw nieuw product en markt heeft. Voortdurend marktonderzoek plegen is een terugkerende routine. Net zoals het noodzakelijk is om en goed vooronderzoek te doen bij het starten van een nieuw bedrijf, is het onmisbaar te blijven onderzoeken ook als uw bedrijf al bestaande is. Weten of de producten die u in aanbieding hebt verder gaan blijven scoren meet je niet alleen aan je omzet. Soms is het nodig te toetsen aan nieuwe tendensen op de markt, om dan bij te sturen of tijdig met een nieuw product op de markt tekomen.
Voeling houden met de concurentie voorkomt dat u achteropgeraakt.
Weinig of geen bedrijven kunnen werken zonder concurentie. Mocht u morgen zo een product op de markt kunnen brengen, dan zit u natuurlijk als gebeitelt. Maar wees er voor op uw houde want al snel zal er concurentie komen. Concurentie heeft eigenlijk zijn voordelen. Heel dikwijls geeft je concurent aan waar jou product minder goed in is. Vergelijken met de concurentie kan dus nooit kwaad, je kan er veel uit leren.
Gebruik het internet als uw bondgenoot.
Het internet is in weze van bij zijn ontstaan een informatiemedium. De structuur van het internet is erop gebouwd om informatie te vergaren of te geven. Van dit basis gegeven kunnen we dan ook gebruik maken om al de testen, analyses en onderzoeken, te laten plaats vinden via het internet.Maak gebruik van zoekmachines en directories om die informatie te verzamelen.
Hoe u met deze materie moet omspringen en welke middelen er terbeschikking zijn om uw onderzoek te plegen, dat zijn elementen die u kan leren met VIERDE GENERATIE INTERNET.
Leer de juiste methodes om uw bedrijf een lang leven te garanderen.